Pengikut

Kamis, 28 Maret 2013

Migunakake BASA JAWA ingkang sae


assalamualaikum wr wb.





ngawontenaken materi kabudayaan jawa menika,kita sedaya kedah saged mangertosi punapa ingkang di punwastani tembung jawa menika?
sak derengipun cobi panjenengan ngagem basa jawa ingkang sae,,,,,,
..............piye toh carane ngomong basa jawa?
..............piye toh sing di arani basa jawa?

mugi'' seratn ingkang wonten blog kula,wonten paedahipun...





 Aksara Jawa





Migunaaken basa

                Wontenipun ragam dialek kaliyan ragam  basa andadosi masalah, Kita kedhah migunakaken basa menika ing salebeting masyarakat. Bilih menawi panjenengan badhe mangsuli, nderekaken kaidah – kaidah gramatikal, pramila basa ingkang panjenengan ginakaken sampun leres.Wangsulan samenika klentu ,sebabipun kaliyan naati  kaidah gramental kemawon .Basa ingkang kita ginakaken bilih mboten saged ditampi dening masrakat ,umpaminipun wonten ing salebeting basa Indonesia ugi kasebut inggih menika kata ganti orang ke 2 .Bahasa Indonesia ‘’kamu’’ utawi ’’ enggkau’’ kadadeanipun ,miturut sosial kata ganti kamu kaliayan engkau kasebut mboten saget kagem nyapa orang kedua ingkang luwih sepuh utawi luwih dikurmati. Kata ganti kamu dan engkau, saged diginakaken kagem orang kedua sebaya , luwih nem , utawi kedudukan sosialipun luwih rendah. Akibatipun ,kata ganti menika jarang diginakanen , anangin wonten kaidah tasih wonten .
            Hymes (1974) pakar sosiolinguistik ngandaraken,menawi komunikasi kaliyan nggunakaken basa kedhah merhatekake 8 unsur, ingkang diakronimkan dados SPEAKING,inggih menika;
(1)setting and scane,inggih punika unsure ingkang ngenai wakdal kalian kawontenan pacelathan,umpaminipun pacelathan ingkang wonten kantin sekolah ing wekdal istirahat tertamtu benten kaliyan ingkang sampun kedadean ing nalika piwulangan.ananging bentenmalih kaliyan pacelathan ing wonten griyanipun tiang kesripahan nalika jenasah dereng dipun kebumiaken.
(2) participants, inggih punika tiyang – tiyang ingkang tertib wonten pacelathon. Umpaminipun, antawis Ali  murid kelas 2 SMA kaliyan Pak Ahmad dwijanipun. Pacelathon antawis Ali kaliyan Pak Ahmad, ananging antawis Ali kaliyan Karim, kancanipun sekelas.
(3). Endrs inggih punika ancas kaliyan hasilipun pacelathon. Tuladha satunggale dwija ancasipun puwulangan bahasa Indonesia kanthi mikat naming hasilipun ingkang dipun angal inggih punika`  ananging sakwalikke murid – murid bosen amargi murid – murid mboten minat kaliyan piwulangan basa.
(4) Act Sequences inggih punika hal ingkang nunjukaken watak lan isi  pacelathonan , tuladhanipun :
a. Doni ngendikan “Mugi – mugi  lamaran kula ditampi kanthi sae.
b. Doni ngendikan mugi – mugi lamaranku di tampi  kanthi sae ,sak

Ing kalimat (a) inggih punika bentuk pacelathon saking kalimat (b) inggih punika tuladha isi pacelathon .

(5) key inggih menika ingkang nunjukaken cara  utawi semangat kangge ginakaken pacelaton . Tuladhane, Piwulangan linguistik saged dipun paringi kanthi cara ingkang santai ,uga saged kanthi semangat
(6) Instrumentalitis , inggih menika ingkang nunjuk tumrap jalur percakapan menawi kanthi cara lisan utawi mboten .
(7) Norma , inggih menika ingkang nunjuk tumrap norma tingkah laku peserta pacelathon .
(8) Genres inggih menika ingkang nunjuk tumrap kategori utawi ragam basa ingkang dipuin ginakaken

1 komentar: