assalamualaikum wr wb.
ngawontenaken materi kabudayaan jawa menika,kita sedaya kedah saged mangertosi punapa ingkang di punwastani tembung jawa menika?
sak derengipun cobi panjenengan ngagem basa jawa ingkang sae,,,,,,
..............piye toh carane ngomong basa jawa?
..............piye toh sing di arani basa jawa?
mugi'' seratn ingkang wonten blog kula,wonten paedahipun...
Migunaaken
basa
Wontenipun
ragam dialek kaliyan ragam basa andadosi
masalah, Kita kedhah migunakaken basa menika ing salebeting masyarakat. Bilih
menawi panjenengan badhe mangsuli, nderekaken kaidah – kaidah gramatikal,
pramila basa ingkang panjenengan ginakaken sampun leres.Wangsulan samenika
klentu ,sebabipun kaliyan naati kaidah
gramental kemawon .Basa ingkang kita ginakaken bilih mboten saged ditampi
dening masrakat ,umpaminipun wonten ing salebeting basa Indonesia ugi kasebut
inggih menika kata ganti orang ke 2 .Bahasa Indonesia ‘’kamu’’ utawi ’’ enggkau’’
kadadeanipun ,miturut sosial kata ganti kamu kaliayan engkau kasebut mboten
saget kagem nyapa orang kedua ingkang luwih sepuh utawi luwih dikurmati. Kata
ganti kamu dan engkau, saged diginakaken kagem orang kedua sebaya , luwih nem ,
utawi kedudukan sosialipun luwih rendah. Akibatipun ,kata ganti menika jarang
diginakanen , anangin wonten kaidah tasih wonten .
Hymes (1974) pakar sosiolinguistik ngandaraken,menawi
komunikasi kaliyan nggunakaken basa kedhah merhatekake 8 unsur, ingkang
diakronimkan dados SPEAKING,inggih menika;
(1)setting
and scane,inggih punika unsure ingkang ngenai wakdal kalian
kawontenan pacelathan,umpaminipun pacelathan ingkang wonten kantin sekolah ing
wekdal istirahat tertamtu benten kaliyan ingkang sampun kedadean ing nalika
piwulangan.ananging bentenmalih kaliyan pacelathan ing wonten griyanipun tiang
kesripahan nalika jenasah dereng dipun kebumiaken.
(2) participants,
inggih punika tiyang – tiyang ingkang tertib wonten pacelathon. Umpaminipun,
antawis Ali murid kelas 2 SMA kaliyan
Pak Ahmad dwijanipun. Pacelathon antawis Ali kaliyan Pak Ahmad, ananging
antawis Ali kaliyan Karim, kancanipun sekelas.
(3). Endrs inggih punika ancas
kaliyan hasilipun pacelathon. Tuladha satunggale dwija ancasipun puwulangan
bahasa Indonesia kanthi mikat naming hasilipun ingkang dipun angal inggih
punika` ananging sakwalikke murid –
murid bosen amargi murid – murid mboten minat kaliyan piwulangan basa.
(4) Act
Sequences inggih punika hal ingkang nunjukaken watak lan isi pacelathonan , tuladhanipun :
a. Doni ngendikan “Mugi –
mugi lamaran kula ditampi kanthi sae.
b. Doni ngendikan mugi – mugi
lamaranku di tampi kanthi sae ,sak
Ing kalimat (a) inggih punika
bentuk pacelathon saking kalimat (b) inggih punika tuladha isi pacelathon .
(5) key inggih menika ingkang
nunjukaken cara utawi semangat kangge
ginakaken pacelaton . Tuladhane, Piwulangan linguistik saged dipun paringi
kanthi cara ingkang santai ,uga saged kanthi semangat
(6) Instrumentalitis , inggih
menika ingkang nunjuk tumrap jalur percakapan menawi kanthi cara lisan utawi
mboten .
(7) Norma , inggih menika
ingkang nunjuk tumrap norma tingkah laku peserta pacelathon .
(8) Genres inggih menika
ingkang nunjuk tumrap kategori utawi ragam basa ingkang dipuin ginakaken

wani piro ,..,
BalasHapuslaisnc ncxm cmzhcawchv